HR / EN

Liturgijske građevine za susrete sa Svetim Ocem Benediktom XVI., Zagreb
Liturgijske građevine za susrete sa Svetim Ocem Benediktom XVI., Zagreb
Liturgijske građevine za susrete sa Svetim Ocem Benediktom XVI., Zagreb
Liturgijske građevine za susrete sa Svetim Ocem Benediktom XVI., Zagreb
Liturgijske građevine za susrete sa Svetim Ocem Benediktom XVI., Zagreb
Liturgijske građevine za susrete sa Svetim Ocem Benediktom XVI., Zagreb
Liturgijske građevine za susrete sa Svetim Ocem Benediktom XVI., Zagreb
Liturgijske građevine za susrete sa Svetim Ocem Benediktom XVI., Zagreb
Liturgijske građevine za susrete sa Svetim Ocem Benediktom XVI., Zagreb

Liturgijske građevine za susrete sa Svetim Ocem Benediktom XVI., Zagreb

Prvi arhitektonski zadatak bio je projekt liturgijske građevine za susret pape Benedikta XVI. s mladima na Trgu bana Jelačića. Budući da je riječ o snažno definiranom urbanističkom kontekstu, zadatak je bio složen. Arhitektonskim pristupom koristila se metoda kontrasta prema zatečenom kontekstu. Kontrast je postignut bijelom i dinamičnom formom. Međutim, prostornom dispozicijom građevine uspostavljen je odnos Kaptola – Katedrale i Trga bana Josipa Jelačića. Prostor bdijenja bio je smješten na istočnoj strani Trga čime se otvorila vizura prema Katedrali. Na taj je način misaono i prostorno povezan sakralni prostor grada (zagrebačka Katedrala) s profanim prostorom grada (glavnim gradskim trgom).

Arhitektonskim rješenjem liturgijskog prostora za bdijenje pape Benedikta XVI. s mladima pokušalo se izraziti osnovni teološki koncept kršćanstva – čovjekov život kao kompleksnu egzistenciju onkraj samo konkretnosti svakodnevnog. Tako je tijek čovjekovog života u njegovoj bremenitosti i nepredvidljivosti simbolički prikazan krivudavom uzdižućom i ponirućom rampom, a vertikalnom izlomljenom masom simbolički je prikazana težina da se u svakodnevnom ophođenju sa svijetom dosegne čovjekova autentična ontološka mogućnost zakretanja horizontalne egzistencijalne ravnine u vertikalnu. Duh Sveti, u kršćanstvu shvaćen kao preobražavajuća snaga na čovjekovom životnom putu, tradicionalno prikazan bijelom golubicom, ovdje je oblikovan ‘lebdećim’ konzolnim elementom.

Ovim projektom pokušalo se sažeti i svu bremenitost simbolike pojedinih liturgijskih mjesta. Tako je oltar kao središte liturgijskog u linearnoj dinamici povezan s ambonom – oltarom Riječi, svjetlom Uskrsne svijeće i zdencem Manduševcem kao izvorom žive vode. Linearni slijed s jasnom prostornom hijerarhijskom diferenciranošću: Voda, Svjetlo, Riječ i Oltar završava ‘golubicom’ simbolom Duha Svetoga po kojem svi elementi dobivaju puninu simboličkog značenja. Usmjerenost prema oltaru naglašena je prilaznim stubištem. Ideja puta artikulirana je po uzdužnoj osi kompozicije, dok je povezivanje liturgijskih mjesta artikulirano po poprečnoj osi arhitektonske kompozicije. Predmet arhitektonskog oblikovanja bio je i dizajn liturgijskog namještaja koji je izveden prema projektu arhitekata.
Drugi projekt bio je projekt liturgijske građevine za središnje misno slavlje pape Benedikta XVI. na Hipodromu. Arhitektonskim konceptom liturgijskog prostora na Hipodromu pokušalo se izraziti ideju vodilju susreta s papom čiji je moto ‘zajedno u Kristu’. Arhitektonskim oblikovanjem pokušalo se stilizirano interpretirati temu ruku kao simbola zajedništva. Tako je jedna ‘ruka’ položena vertikalno, a druga horizontalno. Stilizirano interpretirane ‘ruke’ oprostoruju ideju zajedništva, ali i funkcionalno formiraju liturgijska mjesta. Vertikalna ruka povezuje križ, katedru i oltar naglašavajući ova liturgijska mjesta, a horizontalna ruka koja ‘lebdi’ ima funkciju nadstrešnice biskupima koji sudjeluju u misnom slavlju, a položena, simbolički izražava liturgijsku epikletsku gestu parafrazirajući kršćansku temu silaska Duha Svetoga. U svojoj kompozicijskoj napetosti i dinamici ‘ruke’ formiraju oltarni prostor te usmjeravaju vjernike prema oltaru stvarajući žarišnu točku u prostranom prostoru Hipodroma. Kao kontrapunkt vodoravnoj kompoziciji postavljen je visok bijeli križ. I u ovom je projektu predmet arhitektonskog oblikovanja bio i liturgijski namještaj: oltar, ambon i sedesi.
1000 m
Karta
Adaptacija i rekonstrukcija zgrade za Hrvatski saborAdaptacija i rekonstrukcija zgrade za Hrvatski sabor
Nova knjižnica Filozofskog fakultetaNova knjižnica Filozofskog fakulteta
Tradicijsko graditeljstvo Otoka Hvara. Naselja i arhitektura središnjeg dijela otoka Tradicijsko graditeljstvo Otoka Hvara. Naselja i arhitektura središnjeg dijela otoka
Emanacija urbanog pejsaža nasljeđenih slojeva urbanarhipelagaEmanacija urbanog pejsaža nasljeđenih slojeva urbanarhipelaga
Analiza i procjena stanja zaštite arheoloških nalazišta Sesveta - prilog metodi analize i procjene u kontekstu integralne zaštiteAnaliza i procjena stanja zaštite arheoloških nalazišta Sesveta - prilog metodi analize i procjene u kontekstu integralne zaštite
Towards a Virtual SoundwalkTowards a Virtual Soundwalk
Filozofski i Učiteljski fakultet u Rijeci - FFUF Filozofski i Učiteljski fakultet u Rijeci - FFUF
Prostorni plan Vukovarsko srijemske županijeProstorni plan Vukovarsko srijemske županije
Prostorni plan parka prirode BlidinjeProstorni plan parka prirode Blidinje
Generalni urbanistički plan grada Slavonskog BrodaGeneralni urbanistički plan grada Slavonskog Broda
Prostorni i urbanistički razvoj OsijekaProstorni i urbanistički razvoj Osijeka
Nova zgrada unutar kompleksa Instituta Ruđer BoškovićNova zgrada unutar kompleksa Instituta Ruđer Bošković
Remetinečki gaj - početak sustavne urbanizacije novozagrebačkoga područjaRemetinečki gaj - početak sustavne urbanizacije novozagrebačkoga područja
Kombinirano plivalište SušakKombinirano plivalište Sušak
Hotel MliniHotel Mlini
Revitalizacija Frankopanskog Trga u Senju – zgrada tržnice i Kuća Senjskih Književnika Revitalizacija Frankopanskog Trga u Senju – zgrada tržnice i Kuća Senjskih Književnika
Stambena zgrada „Kemikalija“Stambena zgrada „Kemikalija“
Arheološki park PrincipijArheološki park Principij
Osnovna škola Fran Krsto FrankopanOsnovna škola Fran Krsto Frankopan
Putujuće kupalište /nagrada Piranesi/Putujuće kupalište /nagrada Piranesi/
Muzej narodne revolucijeMuzej narodne revolucije
Trg Poljana, ŠibenikTrg Poljana, Šibenik
Medulin Boogie-Woogie: Javni prostori jezgre Medulina i njihove ekstenzijeMedulin Boogie-Woogie: Javni prostori jezgre Medulina i njihove ekstenzije
Polivalentni paviljon u novozagrebačkom naselju TravnoPolivalentni paviljon u novozagrebačkom naselju Travno
Trgovina kišobranimaTrgovina kišobranima
Međugeneracijski centar u blokuMeđugeneracijski centar u bloku
Arhitektonska topografija identitetaArhitektonska topografija identiteta
Zdravstvena i socijalna skrb u graduZdravstvena i socijalna skrb u gradu
Hostel ŠavrićHostel Šavrić
Poslovna zgrada u SredišćuPoslovna zgrada u Središću
Poslovna zgrada u SredišćuPoslovna zgrada u Središću
Gradski stadion u Zadru: Kultura svakodneviceGradski stadion u Zadru: Kultura svakodnevice
Osnovna škola u KnežijiOsnovna škola u Knežiji
Zavrtiti ZavrtnicuZavrtiti Zavrtnicu
Stanovanje u postojećim izgrađenim cijelinamaStanovanje u postojećim izgrađenim cijelinama
Obiteljska kuća i stambeno naselje na Gornjem Bukovcu, ZagrebObiteljska kuća i stambeno naselje na Gornjem Bukovcu, Zagreb
Ljetno kino KorčulaLjetno kino Korčula
Park Zajarki u ZaprešićuPark Zajarki u Zaprešiću
Revitalizacija utvrde u Škripu, otok BračRevitalizacija utvrde u Škripu, otok Brač
Studija predmeta - stolacStudija predmeta - stolac
Stambeno naselje Topola, ZagrebStambeno naselje Topola, Zagreb
Druga povijest dizajnaDruga povijest dizajna
Izložba Drveni modularni apartman D M App Izložba Drveni modularni apartman D M App
(Post)Industrijski kreativni pejsaž(Post)Industrijski kreativni pejsaž
DeltaDelta
Filozofski i Učiteljski fakultet u Rijeci - FFUF Filozofski i Učiteljski fakultet u Rijeci - FFUF