Svjetlonosne forme – likovni postav izložbe
Autorice: Vjera Bakić, Ana Martina BakićSuradnici: Ira Payer, Andro GiunioKustos: Nataša Ivančević
Izložbeni prostor: Muzej suvremene umjetnostiTrajanje: 8.12.2013.-2.3.2014.
Opus Vojina Bakića, jednog od najznačajnijih predstavnika hrvatskog i europskog apstraktnog kiparstva 20. stoljeća, dosad je bio fragmentarno predstavljan, pa je retrospektivom prvi puta ostvarena stručna valorizacija njegova cjelokupnog stvaralaštva, izvršena objektivna interpretacija i čitanje geneze njegova apstraktnog izraza, koji je nedjeljiv dio europske modernističke tradicije. Realizaciji izložbe prethodilo je višegodišnje istraživanje kustosice Nataše Ivančević u privatnim i javnim arhivima, muzejskim zbirkama u zemlji i inozemstvu, prikupljanje novih podataka i saznanja.
Retrospektiva je predstavila najznačajnije radove pedesetogodišnjeg stvaralaštva Vojina Bakića. Bilo je izloženo više od 200 skulptura i 70 crteža kroz stilsko – morfološke cjeline njegovih apstraktnih skulptura i spomenika. Uz skulpture su bili izloženi crteži, skice za spomenike, makete spomenika i predmeti iz obiteljske zbirke Bakić. Fotografska uvećanja predočila su izgled spomenika u nastanku, etape njihove gradnje te devastacije. Poseban dio bio je posvećen dokumentarnim filmovima i intervjuima s Vojinom Bakićem.
Na izložbi su predstavljeni i radovi suvremenih umjetnika koji tematiziraju Bakićeve spomenike i javnu skulpturu, te problematiziraju naš odnos prema baštini socijalističkog modernizma. Video Ane Opalić inspiriran Svjetlonosnim oblicima tijekom trajanja izložbe prikazivao se na medijskoj fasadi Muzeja. Retrospektiva je zabilježila izvrsnu medijsku popraćenost i posjećenost u tri mjeseca trajanja (16.500 posjetitelja).
Iz obrazloženja nagrade hrvatskog muzejskog društva
Retrospektiva je predstavila najznačajnije radove pedesetogodišnjeg stvaralaštva Vojina Bakića. Bilo je izloženo više od 200 skulptura i 70 crteža kroz stilsko – morfološke cjeline njegovih apstraktnih skulptura i spomenika. Uz skulpture su bili izloženi crteži, skice za spomenike, makete spomenika i predmeti iz obiteljske zbirke Bakić. Fotografska uvećanja predočila su izgled spomenika u nastanku, etape njihove gradnje te devastacije. Poseban dio bio je posvećen dokumentarnim filmovima i intervjuima s Vojinom Bakićem.
Na izložbi su predstavljeni i radovi suvremenih umjetnika koji tematiziraju Bakićeve spomenike i javnu skulpturu, te problematiziraju naš odnos prema baštini socijalističkog modernizma. Video Ane Opalić inspiriran Svjetlonosnim oblicima tijekom trajanja izložbe prikazivao se na medijskoj fasadi Muzeja. Retrospektiva je zabilježila izvrsnu medijsku popraćenost i posjećenost u tri mjeseca trajanja (16.500 posjetitelja).
Iz obrazloženja nagrade hrvatskog muzejskog društva